Heartcore for a new and more inclusive normal

Rejsen før rejsen

Jeg skal ud at rejse snart. Jeg skal rejse et nyt sted hen! Yay! Og som en del andre gange før, så opsøger jeg oplysninger om hvor jeg skal hen i forvejen. Jeg tjekker Google Maps og ser hvor jeg skal bo, ser på byen med satellitbillederne og så går jeg mere bestemt til værks: Hvor skal jeg spise når jeg er der? Hvad skal jeg se? Hvilke LGBTQ-steder findes der i området, har de nogle arrangementer mens jeg er der? Sker der noget specielt i byen, i det hele taget, i de dage?

Ualmindeligvis har jeg denne gang også lånt en gammel Pilot Guides dvd om landet oven i en bunke rejsebøger om byen. Endda en historiebog, der dækker lidt af alt det landet har været igennem!

Jeg anvender Foursquare, Facebook events og Twitter. Jeg sniffede ellers til Couchsurfing, men det må vente til en anden god gang. Jeg skal nemlig kun være der i 3 dage, så virker det sådan lidt åndssvagt at skulle møde en fremmed og vises rundt – det havde været mere aktuelt at skulle crashe på en sofa(man kan begge dele gennem dem). Især når jeg, til trods for det jeg indtil videre har sat mig ind i, regner med at være spontan med hvad jeg skal gøre og hvornår. Jeg bruger nemlig alle de små fif og tips som vejledende til bare at vide, hvilke muligheder der er. Tænk nu, hvis der findes noget helt fantastisk der, som alle bare taler om er en must-see/taste/feel/listen?

Jeg synes det er finurligt, hvor meget jeg kan sætte mig ind i, før jeg skal et sted hen. Det er lige før jeg er sikker på ikke at blive væk på gaderne, fordi jeg allerede nu har en anelse om hvilke områder jeg skal bevæge mig i mellem. Men det er stadig blandet med den spontanitet der fører mig derhen, for tro mig, det var nærmest en overraskelse der kom bag på mig 😛

Jeg ser frem til at rejse med forberedelse i bagagen, som skal bringe mig nye og uventede oplevelser 🙂

Hvor jeg skal hen, og hvornår det sker, undrer du? Tja, det er på torsdag…. Så må vi jo se hvilke billeder der dukker op på bloggen til den tid 😉

Leave a Reply

